Розробка сайтів Тернопіль: з чого все починалось
На початку 2004-х я працював дизайнером у великій німецькій компанії, яка займалася створення інтернет-магазинів і мала офіс в Тернополі. Через фінансові складнощі почалися скорочення, в підсумку я пішов під фрілансери. Спочатку я малював банери, логотипи, сайти, а потім перейшов на дизайн інтерфейсів. Тоді цим займалися одиниці, і всі один одного знали. Я познайомився з дизайнерами Антоном Жуковим та Дімою Васькевичем, плюс до нас приєднався мій однокурсник Олексій Мальчук, і ми вирішили займатися дизайном інтерфейсів разом. Це був 2005 рік, і ми були одними з перших, хто це робив в Тернополі.Перший успіх
Ми самі створювали ринок в Тернополі: за допомогою блогу розповідали, для чого потрібні наші послуги і до чого доброго вони можуть привести. Блог нам дуже допоміг в цьому плані. Хоча перші клієнти у нас з’явилися з-за кордону. Потрібно розуміти, що
розробка сайтів Тернопіль не давалась легко. Ми витратили шалену кількість коштів на розкрутку і спочатку все було марно, поки не збільшили бюджет та не відкрили офіс в центрі Тернополя.
Це істотно збільшило нашу клієнтську базу. Взагалі, тоді було відмінний час – передкризові роки. Тернопільські компанії нарешті зрозуміли цінність дизайну, і ми стали працювати на область. Пам’ятаю, було дивним відкриттям, що працювати по безналу простіше і краще. Коли тобі дають готівку – це одна розмова, коли їх переводять, то мова може йти про суми в кілька разів більше. В той час наш оборот досягав 5 тисяч на місяць.
Нашою сильною стороною був активний піар. Після певної планки люди не розуміють, що намальовано краще, тому важливо бути просто на слуху. Причому у нас не було ніяких піар-бюджетів, ми розповідали про себе самі. Тоді IT-індустрія була дуже дружньою середовищем, де все тобі були раді. Ми почали працювати зі стартапами.
Ми самі створювали ринок в Тернополі: за допомогою блогу розповідали, для чого потрібні наші послуги і до чого доброго вони можуть привести. Блог нам дуже допоміг в цьому плані. Хоча перші клієнти у нас з’явилися з-за кордону. Потрібно розуміти, що
розробка сайтів Тернопіль не давалась легко. Ми витратили шалену кількість коштів на розкрутку і спочатку все було марно, поки не збільшили бюджет та не відкрили офіс в центрі Тернополя.
Це істотно збільшило нашу клієнтську базу. Взагалі, тоді було відмінний час – передкризові роки. Тернопільські компанії нарешті зрозуміли цінність дизайну, і ми стали працювати на область. Пам’ятаю, було дивним відкриттям, що працювати по безналу простіше і краще. Коли тобі дають готівку – це одна розмова, коли їх переводять, то мова може йти про суми в кілька разів більше. В той час наш оборот досягав 5 тисяч на місяць.
Нашою сильною стороною був активний піар. Після певної планки люди не розуміють, що намальовано краще, тому важливо бути просто на слуху. Причому у нас не було ніяких піар-бюджетів, ми розповідали про себе самі. Тоді IT-індустрія була дуже дружньою середовищем, де все тобі були раді. Ми почали працювати зі стартапами.
Поради:
Вибудовувати особисті стосунки. Немає нічого дорожче, ніж особисті стосунки. Коли партнери відчувають, що ти близький їм за духом, це завжди працює. Тому ми дозволяємо собі трохи більше, ніж просто ділове спілкування.
Створення сайтів в Тернополі стало успішним через особисте спілкування, так легше продати сайт, перевірено досвідом на ринку. Не варто намагатися заробляти на всьому. Це важко. Ефективність будь-яку ціну – це не те, до чого потрібно прагнути. Але, звичайно, важливо не розкидатися ресурсами і грішми.